Year: 13 September 2010 (LP 14 September 2010)
Label: Es Paranza Records (Europe), 2748338
Style: Rock, Folk RockCountry: West Bromwich, Staffordshire, England (20 August 1948)
Time: 47:41
Format: Flac Tracks
16/44,1 kHz
Size: 317 Mb
Charts: UK #3, AUS #18, CAN #7, GER #13, NLD #37, NOR #2, NZ #6, SWE #6, SWI #13, US #5. Switzerland & UK: Gold.
Кто такой Роберт Плант известно большинству представителей человеческой расы, однако, тот факт, что Плант играл в группе Band of Joy известно далеко не всем. А поскольку имя Планта более продаваемое, нежели имя никому не известной группы, в которой когда-то пел представитель Led Zeppelin, то впервую очередь на обложке нового «сольника» Планта красуется его наименование, ну а что бы совсем стыдно не было, то пластинку назвали в честь той самой группы, с которой Плант решил записать сие и выдать за свое сольное.
Получилась из этого воссоединения, что-то ужасно старое, как и сам Роберт Плант, что-то такое, что создает атмосферу 60-х, а может 70-х годов. Это совсем не Led Zeppelin, как можно было уяснить сразу же. Однако рок-н-роллом периодически веет, но в основном преобладает некий дух спокойствия. Музыка легко льется, удовлетворяя слушателя приятными светлыми мелодиями, но даже тогда в ней есть что-то грустное.
Плант, как всегда, очарователен, его узнаваемый голос, ведет нас по этому музыкальному миру, как уже сказано, старому миру. Он эдакий проводник, которого очень приятно слушать, правда былую дерзость он уже потерял, но и без этого качества Роберт все так же харизматичен и бесконечно радует слух, чего бы там ни говорили.
Изначально я думал, что будет сложно писать об этой музыке, поскольку она несколько отличается от того, что я обычно слушаю, поэтому приходится подстраивать свой вкус для оценивания подобного толка творений. И кажется у меня это пока получается. Тем более, что в прошлый раз, рецензируя эпически-восхитительный альбом пост-рок команды 65daysofstatic, я немного растерял желание жить и вкус к музыки. После той «музыки» любая другая, покажется просто восхитительной и лечебной.
К счастью под руки попался Роберт Плант со своим видением прекрасного. Надо сказать, реабилитацию он провел неплохо, напомнив, что есть еще в мире хорошее и прекрасное, яркое и нежное, а еще старое, очень старое, но вселяющее надежду. Однако нам (руководству RR) конечно хотелось бы, чтоб Плант настольгировал с другим ансамблем, но имеем, что имеем. Возможно когда-нибудь...
(rock-review.ru/reviews/19560-retsenziya-na-albom-robert-plant-band-of-joy.html)
Charts: UK #3, AUS #18, CAN #7, GER #13, NLD #37, NOR #2, NZ #6, SWE #6, SWI #13, US #5. Switzerland & UK: Gold.
Robert Plant‘s 2007 album with pop-bluegrass songbird Alison Krauss, Raising Sand, did something 25 years of solo records never quite managed: It fully transformed him from former Led Zeppelin golden god into a roots singer. Plant had never sung so tenderly or collaboratively, commanding a crack modern string band that defined power in terms other than Physical Graffiti.
Band of Joy named after Plant’s first band with late pal John Bonham smartly takes some cues from Raising Sand. Plant uses an A list of country voices and players (Patty Griffin, Buddy Miller) and an inspired mix of vintage and modern songs. If it’s not quite as seamless and sublime a record, well, it’s pretty damn good, and what it lacks in coherence it makes up for in magnified rock & roll mojo.
Miller helps with the latter. The journeyman guitarist-songwriter (and former Emmylou Harris collaborator) co-produced the record with Plant, and he contributes muscular playing and singing. His guitar is low and nasty on the lead cut, a coiled, mandolin-dusted cover of Los Lobos’ "Angel Dance." And he opens up on "House of Cards," a cover of Richard Thompson’s scalding 1978 folk rocker, bright leads carving the air while Plant and Griffin’s harmonies recall Zep’s "The Battle of Evermore."
But what’s most striking is Plant’s vocal versatility. As a solo act, his songwriting has been spotty, if impressively versatile. But he’s proved himself to be an excellent interpreter, from his 1984 Honeydrippers EP of old-school R&B and pop through Raising Sand. He does the same here, and the songs give him plenty to work with. He returns to the late, great Townes Van Zandt (whose "Nothin’ " was a highlight on Sand) for the bleak "Harm’s Swift Way," working a metaphor that turns the idea of time into a woman beyond a man’s control. Plant doesn’t oversing a whit, delivering poetic meditations on mortality with Griffin’s harmonies clinging to him like a spangled death shroud.
The two most striking songs are the most left-field, both penned by the brooding husband-wife indie-rock band Low. "Silver Rider" is a glittering dirge, another showcase for Griffin, who’s such a good songwriter that’s it’s easy to forget what a great singer she is. Plant sings "Monkey" almost as a whisper. "It’s a suicide/Shut up and drive," he snarls, in what sounds like the opening scene of a David Lynch film. It’s as menacingly restrained as anything he’s ever uttered.
This is a record primarily about loss and time’s march, and Plant sings with gravity, working his middle range. It doesn’t all click. "Even This Shall Pass Away" tries too hard for profundity. And the old spiritual "Satan Your Kingdom Must Come Down" mostly makes you want to hear Plant back cruising Lucifer’s daughter on "Houses of the Holy."
But Plant isn’t singing like the old days. The closest he comes is "You Can’t Buy My Love," first recorded in 1965 by R&B singer Barbara Lynn. Plant knocks it out playfully, like a lost demo from Led Zeppelin I, with a few hollers and sexy woo-oh-ohs. And in 3:10, it’s over. You can’t buy his love, and you can’t turn back time. It’s a notion other rock vets could do well to ponder.
(rollingstone.com/music/music-album-reviews/band-of-joy-99294/)
01. A1 Angel Dance (03:50)
02. A2 House Of Cards (03:13)
03. A3 Central Two-O-Nine (02:48)
04. A4 Silver Rider (06:05)
05. B1 You Can't Buy My Love (03:10)
06. B2 Falling In Love Again (03:37)
07. B3 The Only Sound That Matters (03:45)
08. B4 Monkey (04:59)
09. C1 Cindy, I'll Marry You Someday (03:36)
10. C2 Harm's Swift Way (04:18)
11. C3 Satan Your Kingdom Must Come Down (04:12)
12. C4 Even This Shall Pass Away (04:03)
При желании можно посмотреть все мои публикации на сайте. Приятного прослушивания.
Жмём и смотрим (Click to see all of my posts)!https://tinyurl.com/3tyuna2b - TurboBit
https://tinyurl.com/mr3ea66v - KatFile
https://tinyurl.com/3zt8tnuk - FreeDlink
https://goo.su/Mv0PYM - FikPer
https://goo.su/6JxwBS7 - UpLoady
Comments